بهگزارش میراثآریا بهنقل از ایرنا، در این همایش فرهنگی و اقتصادی که شرکت هواپیمایی ماهان بهمناسبت افزایش پروازهایش برگزار کرد، فعالان، تورگردانان، مدیران و کارگزاران شرکتهای مهم صنعت گردشگری ترکیه با ظرفیتهای گردشگری ایران آشنا شدند.
مجید سینگ، قائممقام مدیریت بازاریابی و منطقه اروپای شرکت هواپیمایی ماهان، در این همایش با اشاره به نقش محوری شرکتهای خدمات پروازی و گردشگری در توسعه مراودات بین کشورها در حوزه گردشگری گفت: «شرکتهای ایرانی در این زمینه رقابت سختی با شرکتهای منطقهای دارند.»
او افزود: «ترکیه، بهعلت مسافرت سالانه بیش از 1.6میلیون گردشگر ایرانی، مقصد و بازار مهمی برای شرکتهای خدمات گردشگری محسوب میشود و بر این اساس، با توجه به سفر حدود 10درصد از گردشگران ایرانی به ترکیه باید از این ظرفیت بهنحو مطلوب استفاده شود.»
سینگ، با اشاره به افزایش تعداد پروازهای هواپیمایی ماهان به آنکارا در پی افزایش ارتباطات گردشگری و اقتصادی ایران و ترکیه، از برقراری چهارمین پرواز هفتگی ماهان به آنکارا و نیز افزایش پروازهای روزانه به استانبول به دو پرواز از طریق این شرکت هواپیمایی خبر داد.
او با اشاره به جابهجایی 6میلیون مسافر در سال میلادی گذشته توسط شرکت هواپیمایی ماهان، افزایش خطوط و مسیرهای پروازی و عرضه خدمات نوین و نیز نوسازی ناوگان را از ضرورتهای توسعه صنعت گردشگری در بخش حملونقل هوایی ذکر کرد.
در این همایش تعدادی از فعالان گردشگری و مدیران آژانسها و خدمات گردشگری ترکیه به معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران پرداختند و خواستار همکاری متقابل با فعالان این عرصه در ایران شدند.
در این همایش رئیس و اعضای انجمن تورگردانهای آنکارا، رئیس و هیئتمدیره انجمن بازرگانان ترکیه و مدیران 50 آژانس و شرکت مسافرتی و گردشگری و تعدادی از فعالان صنعت گردشگری ترکیه حضور داشتند.
در این همایش، با پخش فیلم و کلیپهایی، ظرفیتها و توانمندیهای گردشگری ایران در بخشهای مختلف معرفی شد.
انتهای پیام/